S/Y DROBNY MAK

| Konstruktor | Henryk Jaszczewski |
|---|---|
| Klasa | Mak 666 |
| Lc-Długość całkowita [m] | 6,66 |
| Lwl-Długość KLW [m] | 6,20 |
| Bc-Szerokość całkowita [m] | 2,30 |
| T-Zanurzenie [m] | 0,28/1,20 |
| Wysokość masztu [m] | 8,00 |
| Ożaglowanie [typ] | Slup |
| S-Powierzchnia żagli [m2] | 20 |
| Typ owręża kadłuba | Bakdek, skośnodenny- skipiak |
| Kadłub [materiał] | sklejka, częściowo polaminowana |
| Typ płaszczyzny oporu bocznego | Mały falszkil 35kg, miecz uchylny profilowany 70kg, akumulatory 40kg |
| Silnik | Mercury 5hp sprzęgany ze sterem |
Budowa jachtu rozpoczęta w 1990 roku. Po długiej, ponad 20-letniej przerwie, zakończona wodowaniem w 2012 roku. Konstrukcja generalnie zgodna z projektem, miejscami podrasowana nautycznie i żaglowo. Pierwotnie kadłub całkowicie oblaminowany epoksydem, w trakcie budowy odsłonięty pokład i część burt (lakierowane). Od listwy odbojowej w dół- pozostał polaminowany. Płetwy mieczowa i sterowa profilowane, profilowany falszkil, przesłony zamykające skrzynkę mieczową od dołu.
Jacht nie posiada lazy jacka i sztywnego sztagu.
Wyposażenie hotelowe- lodówka, ogrzewanie, w kambuzie kuchnia gazowa i zlew, instalacja oświetlenia wnętrza, bakist, światła nawigacyjne. Dwie niezależne instalacje solarne, prostowniki portowe.
Jacht regularnie pokonuje trasę Warszawa-Mazury-Warszawa rzekami, doskonale się przy tym spisując. W regatach konkurencyjny do współczesnych konstrukcji podobnej wielkości.


S/Y KAPER
S/Y KAPI LILI
S/Y MONSTER II