S/Y BATAN
Klasa | przebudowana szalupa |
---|---|
Rok budowy/przebudowy | 1957/1994-1998 (wodowanie) |
Budowniczy | Jerzy Sas-Pawlikowski |
Lc-Długość całkowita [m] | 9,5 |
Lwl-Długość KLW [m] | 7,80 |
Bc-Szerokość całkowita [m] | 2,95 |
Ożaglowanie [typ] | Kuter gaflowy |
S-Powierzchnia żagli [m2] | 35 |
T-Zanurzenie [m] | 2,00 (0,60) |
Typ płaszczyzny oporu bocznego | miecz |
Masa własna [kg] | 3500 |
Masa balastu [kg] | ok. 1000 kg miecz + balast |
Kadłub [materiał] | Laminat poliestrowo - szklany |
Załoga | 5-6 |
Oficjalna strona internetowa jachtu | batan.cba.pl |
Batan został wybudowany w latach 1994-1998 w Kietlicach przez Jerzego Sas-Pawlikowskiego na bazie kadłuba szalupy okrętowej ze stoczni Ustka (rok prod. 1957), korzystając z cennych porad wspominanego już na naszych stronach Antoniego Andrulonisa.
Niestety w 2014 Jerzy Sas-Pawlikowski odszedł na wieczną wachtę pozostawiając synowi Tomaszowi w spadku Batana i wszystkie związane z tym przywileje i obowiązki. W chwili obecnej portem macierzystym Batana są Ogonki i gospodarstwo agroturystyczne "U Ireny" (znane wielu żeglarzom z domowej kuchni i wędzonych ryb). Jacht od czasu powstania zapewnia całej rodzinie wiele miłych wrażeń i przeżyć podczas letnich urlopów odwdzięczając się w ten sposób za godziny pracy poświęconych na budowę, konserwacje i liczne modernizacje.