S/Y TEMPEST

Jacht Tempest został zwodowany po raz pierwszy w w 2011 po siedmiu latach budowy, która czasami było wrażenie, że nigdy się nie skończy. Jest repliką jednostki olimpijskiej klasy Tempest biorącej u dział w Igrzyskach olimpijskich w latach 1972 - 1976. Względem pierwowzoru zyskał kabinę i kilka praktycznych dodatków znanych z jachtów turystycznych. Cała konstrukcja wykonana jest z drewna. Kadłub to listwy olchowe oblaminowane od wewnątrz na wręgach z jesionu. Nadbudówka została wykonana z sklejki sosnowej. Stateczność pomaga zachować 250 kilogramów na kilu i waga nielicznej, zazwyczaj dwuosobowej załogi. 24 metry kwadratowe żagli potrafi przysporzyć dużych emocji i poruszać się nawet przy bardzo słabych wiatrach. Jacht jest bardzo młody i dopiero pisze swoją historię, ale jest spełnionym marzeniem o własnym klasycznym jachcie.

S/Y TEMPEST:zdj 003.jpg S/Y TEMPEST:zdj 004.jpg S/Y TEMPEST:zdj 005.jpg S/Y TEMPEST:zdj 002.jpg S/Y TEMPEST:zdj 2013-09-01-185.jpg S/Y TEMPEST:zdj 061.jpg S/Y TEMPEST:zdj 001.jpg S/Y TEMPEST:zdj 006.jpg S/Y TEMPEST:zdj 2013-08-31-175.jpg S/Y TEMPEST:zdj 189.jpg

KOMENTARZE

Skomentuj
  • Imię i Nazwisko
Weryfikacja użytkownika
Wpisz w pole liczbę znajdującą się między znaczkami |X|:
5848|X|8782|X|77054|33822
Ładne kształty kadłuba połączone z kioskiem ruchu. De gustibus non disputandum est, ale są pewne granice...
2016-07-17
Robert Olszewski
Powiedziałbym, że konstrukcja wybitnie kontrowersyjna. Czy są jakieś zdjęcia wnętrza łódki?
2014-02-11
Marcin Hansdorfer
Istotnie, ten wygląd nie jest moralnie obojętny.
Miałem podobny problem z Tempestem, ale robiąc kadłub, podciągnąłem nieco w górę burty i podniosłem pokład - jak w Maku 666 - "dominująca" nad nim kabina ma nieco ponad dwadzieścia centymetrów wysokości. Wygodne to może nie jest, bo w środku jes 1,25 m wysokości, ale jakie małe opory stawia w żegludze na wiatr, mimo to cztery osoby mogą spokojnie w środku przeżyć. Łódka ma już prawie trzydzieści lat.
2013-12-13
Grzegorz Prokop
Ohydztwo jak można tak popsuć ładny kadłub Tempesta
2013-10-03
Marian Strzelecki